وبگاه تخصصی معماری ایران و جهان وبگاه تخصصی معماری ایران و جهان .

وبگاه تخصصی معماری ایران و جهان

از چه موادی در اجرای سقف شیروانی استفاده می‌شود؟

مدل سقف شیروانی یک طرفه

مدل سقف شیروانی یک طرفه یکی از مدرن‌ترین نوع سقف‌ها است که برای این سقف طراحی شده و برای آبیاری آب باران و برف انباشته مناسب است. نمای سقف ویلا این سقف برای مناطقی با آب و هوای گرمسیری و بارانی مناسب است. در اجرای سقف‌های شیب دار، زیرا سقف‌ها برای مدت طولانی در برف و باران باقی می‌مانند، اتصالات و اتصالات باید به خوبی اجرا شوند.

اجرای سقف شیروانی در ویلا

امروزه در معماری و ساخت و ساز از انواع مختلف خشت، پی وی سی، گالوانیزه و فلزی برای طراحی و اجرای سقف‌های شیروانی استفاده می‌شود. همیشه به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب مصالح ساختمانی مهمترین ویژگی‌های محیطی و اقلیمی، زیرا ساختمان باید از زیبایی لازم برخوردار باشد. اما در عین حال، زیبایی مواد مورد توجه قرار می‌گیرد. سقف‌های سقفی به دلیل ظاهر آنها زیبایی و منظره خاصی به بنا می‌بخشند. بنابراین، حتماً به انتخاب مواد موجود مطابق با سبک معماری در نظر گرفته شده توجه کنید.

مزایای طراحی سقف‌های شیروانی:

سقف‌های شیب دار و شیب دار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که منظره‌ای زیبا را برای صاحب و محیط اطراف ایجاد می‌کنند. اما علاوه بر زیبایی جسمی، مزایای این سبک طراحی چیست؟

در کنار زیبایی، یکی از مهمترین مزیت‌های طراحی سقف‌های شیروانی دوام است. این سبک طراحی در برابر شرایط جغرافیایی مختلف بسیار مقاوم است و البته در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم است. در زمستان و در برابر بارش شدید برف، مانند سایر سقف‌ها، دیگر نیازی به رفع برف نیست. همچنین در برابر حوادثی مانند آتش سوزی یا زلزله نیز مقاوم است.

در نتیجه می‌توان گفت که در صورت محاسبات دقیق برای شیب سقف، می‌توان سبک سقف‌های شیروانی را بسیار قوی و با دوام در نظر گرفت. با توضیحات تخصصی‌تر باید توجه داشت که سقف شیروانی، شیروانی در مزرعه ساخته شده است. مزارع از دو نوع چوب و فلز ساخته می‌شوند، بنابراین باید به انتخاب نوع مناسب مزرعه توجه کنید، همه این موارد پس از مشورت با متخصصان و مهندسان مشخص می‌شود.

یک سقف شیروانی استاندارد باید قادر به اندازه گیری و آزمایش با بیشترین نفخ‌های باد باشد، زیرا عدم رعایت استانداردهای موجود در مواد مورد استفاده یا در حین اجرای، منجر به هزینه‌های تعمیر و بازسازی بزرگ خواهد شد. کارشناسان ویلانما برای راهنمایی شما آماده خدمت هستند.

مزایا و مضرات سقف‌های شیب دار

سهولت اجرا، وزن کمتری در مقایسه با سقف‌های مسطح و سازگاری با آب و هوای بارانی از مزایای یک سقف شیب دار است و شاید اشکال آن در برخی موارد شکلی باشد که به ساختمان تحمیل می‌کند، هرچند که این شکل گاهی اوقات سازه را زیباتر می‌کند.

برنامه ریزی یک سقف شیب دار:

 لازم است سقف را به صورت مورب و با زاویه‌ای از تمایل همان سقف در همه جهات در نظر بگیرید.

 تراز کردن لبه پایین سقف (ارتفاع سقف از زمین) در هر چهار جهت یکسان است.

 تخلیه آب باران فقط در خارج مجاز است.

 

مرجع:

https://learning.cmu.edu/eportfolios/5040/Home/2________

 


برچسب: سقف شیبدار مدرن، اصول زیبایی شناسی در صنعت سقف ساختمان، نمونه هایی از سقف شیبدار با شیب متفاوت، اجرای سقف شیروانی فلزی، فیلم اجرای سقف شیروانی، معایب سقف شیروانی، مدل‌های سقف شیروانی ساده، ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۸:۵۰ توسط:Fergus موضوع: معماری نظرات (0)